sestdiena, 2013. gada 18. maijs

J.P. Chenet Colombard Chardonnay

Dzīvē vienmēr pienāk mirklis, kad veiksme beidz mūs lutināt. Pienāk tā neizbēgamā reize, kad iekāpjam sūdā kuram pirms tam 100 reizes esam pagājuši garām. Bet ko mēs darām šajā gadījumā? Noslaukam kurpi zālītē un ejam tālāk! Sen jau esmu ievērojis J.P. Chenet līko pudeles kakliņu, vienmēr ir gribējies izgaršot kas tad slēpjas aiz pudeles savdabīga dizaina.






J.P. Chenet Colombard Chardonnay


Valsts - Francija
Alkohols -11.5%
Vīnogu šķirne - Colombard un Chardonnay
Vīns - Balts, pussauss

1984. gadā francis vārdā Žozefs izveidoja šo te līko pudeli līdz ar to arī radās J.P. Chenet. Kā viņi paši saka J.P. Chenet esot pasaules vispārdotākais franču vīns. Vīns ko garšoju esot pat ieguvis zelta medaļu pie "Gilbert & Gaillard". Tagad visi iegaumējam, ka šiem Gilbert & Gaillard pelikāniem uzticēties nevar! Izskatās, ka kompānija milzu naudu iegulda mārketingā un produkta izplatībā, netik daudz kā garšā un kvalitātē. Ja runā par biznesu, tas protams ir pareizs gājiens, vienīgais mūs patērētājus neinteresē kādas lielas kompānijas biznesa plāni, mūs interesē garšīgs vīns par saprātīgu cenu.





Latviskās anotācijas nav, jo uz pedeles jau rakstīts, gan latviski, gan lietuviski. Vismaz šoreiz ražotāja komentāri nav zuduši tulkojumā. Vīnam esot viegla garša ar bumbieru, persiku un balto puķu aromātu. Aromātā sajūtu diezgan izteiktus citronus, kas liek noprast ka vīns būs ar paaugstinātu skābuma pakāpi. Steidzos nobaudīt skābulīti un nekā, garša nemaz nav citrusaina, kā par to liek noprast aromāts. Garšā viegli bumbieri kurus apspiež jiftīga lēta alkohola un darvas piegarša. Pēcgaršā jūtams tikai lēts nekvalatīvs vīns kombinācijā ar pelntrauka saturu. Pēc pirmā malka saviebos, izbāzu mēli un izdvesu kaut ko līdzīgu "vleh". Vienkārši nebaudāms vīns ko es vienu brīdi pat domāju atdot piemājas bomžiem. Bet man ir savi paņēmieni, sajaukšu ar ūdeni un iemetīšu citrona šķēli, varēs izdzert, 3 lati kā nekā.


Vīnu sastapu gandrīt katrā veikalā kurā iegriezos. Tā noteikti ir ražotāja taktika, uztaisīt pudeli, kas izceļas no pārējām un ielikt to gandrīz katra veikala plauktā visā pasaulē. Pietiek lai katrs vīnu lietātājs kaut vienreiz uzkāpj uz grābekļa un rezultāts gatavs, pārdotākais franču vīns pasaulē! Vīnu atradu veikalos Maxima, Rimi, Iki, Prizma un Bez uzcenojuma. Labi ka nevērtēju vīnus ar punktu sistēmu, jo šis drauzmīgais vīns nopelnītu vidēju rezultūtu izplatības dēļ vien. Izplatība ļoti laba, kā jau saprati.





Maxima - 3.79
Rimi - 3.99
Iki - 3.99
Prizma - 2.89 (akcija)
Bez uzcenojuma - 2.99

Cena svārstās no 3-4 lati, ko tu maksā par smuko pudeli un mārketinga speciālistu algām. Šo vīnu varētu pildīt 1L tetrapakās un tirgot par 50 santīmiem un tad vēl būtu jāpadomā vai ir vērts to iegādāties. Cena absolūti neatbilst dzēriena kvalitātei. Man tagad reāli žēl tos 3 latus ko iztērēju par šo mēslu, bet reiz esmu apņēmies nest šo upuri, ceru ka tu mācīsies no manām kļūdām.


Garša - atbaidoša
Pielietojums - mērcē
Cena - neatbilstosi dārga
Pieejamība - ļoti laba


P.S. No pudeles lietuviskā tulkojuma uzzināju ka Francija lietuviski ir Prancūzina, rēcīgi!



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru