ceturtdiena, 2013. gada 13. jūnijs

Joey Brown White

Reklāma valda pār mūsdienu patērētājiem. Dažādi mārketinga triki, reklāmas plašsaziņas klīdzekļos un mērķtiecīga produktu izcelšana starp citiem, pelna daudz vairāk nekā labs un kvalitatīvs produkts. Tas itsevišķi jūtams vīnu pasaulē. Ražotāji izvēlas naudu ieguldīt reklāmā nevis kvalitātē, jo tā nes lielāku peļņu. Un kad sapelnīts gana daudz lai varētu ieguldīt arī kvalitātē, ražotāji vairs neredz jēgu uzlabot savu produktu, jo pērk jau tā pat, labāk ieguldīt papildus reklāmā. Kapēc sākam uz tādas skumjas nots? Jo šodien pats kritu par mārketinga upuri, ieraudzīju Prizmā lielu sarkanu uzrakstu "Jaunums" pie glītas vīna pudeles ar ķenguru virsū un cenu 2.49Ls, nu kā lai nenopērk??


Joey Brown White

Valsts - Austrālija
Alkohols - 12%
Vīnogu šķirne - ?
Vīns - Balts, sauss

Tādu pašu, tikai lielāku jautājuma zīmi, kā pie vīnogu škirnes, varētu likt pie ražotāja. Brends pieder "The Society of Vintners", jev Vīndaru sabiedrībai kas apvieno 28 vīnu izplatītājus Lielbritānijā. Pēc Google var spriest, ka ar konkrēto brendu darbojas "Wild's of Oldham". Nekas vairāk par vīna izcelsmi, kā uzraksts uz pedeles "Australia" nekur nav minēts. Jau nojautu ka būs kaut kāda mistika, jo uz pudeles nav norādīta vīnogu šķirne un pat gads. Pēc likuma, šādā pudelē var būt iepildīts jeb kas, kas iekrīt kategorijā baltvīns un ir kaut 5 minūtes pabijis Austrālijā, kaut vai caurbraucot konteinerā. Šeit jau otro reizi uzpeld noslēpumainā vācu kompānija Export-Union, kas konkrēto vīnu pilda pudelēs, Vācijā. Par izcelsmi skaidrības nekādas, jācer ka garšo vismaz ciešami.






Patīkams pārsteigums, ka ražotāja komentāri vārds vārdā atbilts ar latvisko tulkojumu. Ražots no rūpīgi atlasītam vīnogām. Varbūt viņi rūpīgi atlasījuši vīnogas pa nakti no kaimiņa vīnudārza, ja viņi pat nezin vīnogu šķirni. Šo vīnogu sajaukums veido smalku, vieglu un svaigu vīnu. Nu vismaz kāda skaidrība, šis ir sajaukums no vairākām vīnogu šķirnēm, ja vīndarim ir kaut mazākā nojauta ko viņš dara, vajadzētu būt garšīgam. Smalks, viegls un svaigs izklausās pēc portugāļu vinho verde. Citēju "Bagāta garša ar raksturīgu buķeti apvienojas izcila vīna pudelē". Bagātīga garša iet pretstatā ar smalks, viegls un svaigs. Varēja jau uzrakstīt kam raksturīga ir tā raksturīgā buķete un protams izcils vīns! Dažreiz nesaprotu kapēc ražotāji raksta tādu sviestu, tas pat pensionāram kurš pārtiek no kagora zināms, ka patiešām izcils vīns nekad nemaksās 2.49Ls. Es protams negaidu ka ražotāji sāks rakstīt ka viņu vīns ir negaršīgs, bet priekš kam, tāda pārspīlēta sevis slavēšana. Esam iztirzājuši vīna aprakstu, jāķeras klāt pie garšošanas. Smarža tāda neizteiksmīga, diezgan skābena, varbūt pavisam viegli zaļi bumbieri. Garša skābena, sajūtu laimu(iedomājies atšālējies sprite) un tas laikam arī viss. Centos sagaršot kaut ko vairak, bet tāds jocīgs pelnu rūgtums maisās pa vidu. Pēcgarša nedaudz sīva, skābeni rūgta, līdzīgi kad ēd pilnīgi negatavas ogas. Pēc aromāta un garšas var spriest ka dominē sauvignon blanc un čut čut semillon vīnogu šķines. Pa lielam, vīns ir galīgi garām, pirmkārt, tu nesaproti ko tu dzer, otrkārt vīns ir negaršīgs. Un nemaz nesaki, ka par 2.49Ls neko labu nevar nopirk, izlasi manu pirmo rakstu par Isla Negra Cabernet Sauvignon Merlot, kas maksāja 2.39Ls!


Pirmo reizi sastapu vīnu ko meklēju Super Netto veikalā, kas ir patīkami, jo zinu, ka neeju uz turieni velti. Vēl pie tam, konkrētajā Super Netto pie ieejas atrodas zooveikals, šajā karstumā, smaka vienkārši neizturama. Nesastapu šo vīnu Maxima un Rimi, kas drošvien ir labi, jo vīns nav garšīgs. Atradu vīnu Prizmā, Super Netto, Veikals X.O un Spirits and Wine.



Veikals X.O - 3.69 (akcija 2.99)
Spirits and Wine - 3.16
Super Netto - 3.29
Prizma - 3.54 (akcija 2.49)

Šajā bildē arī šodienas vaininieks, sarkanais uzraksts "Jaunums". Nu, kā tādam var paiet garām? Ieteikums garšīgo, bet diemžēl nepopulāro vīnu ražotājiem un izplatītājiem, pārbrendojiet savu garšīgo vīnu smukās pudelēs un dariet kā šitie ķēmi. Cena 3-4Ls, vīns diemžēl nav tā vērts. Arī par 2.49Ls var nopirkt stipri garšīgāku vīnu, ta kā arī cena nav ataisnojums. Kauns izplatītājam Latvijā!

Garša - slikta
Pielietojums - Dāvana kādam kurš tev nepatīk
Cena - neatbilstoša (par 1.50Ls es saprastu)
Pieejamība - vidēja

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru